DIY | Schelpenkrans

In mijn roomtour video is het misschien al opgevallen dat mijn kamer een strand thema heeft. In die video kwam ook deze schelpenkrans langs en het leek me leuk om uit te leggen hoe ik deze krans gemaakt heb. Helaas heb ik er geen video of uitgebreide foto's van gemaakt, maar deze DIY is gelukkig zo makkelijk dat het hopelijk ook zonder foto's goed te maken is!

Benodigdheden
- Karton
- Schaar
- Scheermes schelpen
- Kralen
- Lijm(pistool)
- Touw
- Nietmachine
- Passer


Het leukste deel van deze DIY was om naar het strand te gaan en scheermes schelpen te zoeken. Toen ik thuis kwam heb ik de schelpen in een vergiet goed afgespoeld onder de kraan en laten drogen op een handdoek. Even later kon ik beginnen met de krans te maken!

Het stuk karton is de basis van de krans en heb ik gebruikt om de schelpen op te plakken. Ik heb gekozen om de binnenkant van de schelpen naar boven te doen, maar het kan natuurlijk ook andersom. Het stuk karton heb ik in een rondje geknipt en in het midden heb ik met een passer nog een rondje getekend.

Aan de buitenkant van deze cirkel heb ik de schelpen gelijmd en aan de binnenkant de kralen. Door het rondje op het karton te teken komen de schelpen mooi naast elkaar te liggen en ziet het er niet rommelig uit.

De grootte van de schelpen heb ik steeds afgewisseld, zodat de krans er iets voller uit komt te zien. Als laatst heb ik ook nog een paar kralen op de schelpen geplakt. Om de krans op te kunnen hangen heb ik de uiteinden van een stukje touw aan elkaar geknoopt en dit vastgeniet op de achterkant van het karton. Hopelijk is het goed te begrijpen zonder foto's of een video, anders maak ik binnenkort toch nog een video over deze krans!


0 reacties:

Een reactie plaatsen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en idee├źn achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety