Favoriet | Metz Externe flitser

Ongeveer vier jaar geleden kreeg ik mijn spiegelreflexcamera (Nikon D3100) en ik ben er nog steeds super blij mee. Toch wilde ik al een tijdje een externe flitser, om ook in de winter mooie foto's te maken. Met de ingebouwde flitser wordt een foto vaak niet zo mooi als met een externe flitser. De externe flitser kun je bijvoorbeeld naar de muur schijnen, waardoor het lijkt alsof de foto in daglicht gemaakt is.

Ik wilde een goede flitser voor een redelijke prijs en kwam uit bij de Metz Mecablitz 24 AF-1 digital voor Nikon waar ik €60,- voor betaalde. De flitser heb ik inmiddels een aantal maanden en heb hem goed uit kunnen proberen. Er moeten twee AA batterijen in die redelijk snel op gaan, maar ik heb gemerkt dat de flitser met oplaadbare batterijen veel langer meegaat.

De externe flitser schuif je makkelijk op je camera en wanneer je hem aanzet laadt de flitser op om de flits te kunnen geven. Wanneer de batterijen goed vol zijn gaat dit redelijk snel en kun je meteen je foto maken. Tussen de foto's door moet de flitser weer opladen, dus is het fijn dat dit snel gebeurd.

Ik heb behoorlijk dure flitsers gezien op internet en dit leek me een redelijke prijs voor een goede flitser. Hij is makkelijk te gebruiken en zorgt dat de foto's die ik maak véél mooier zijn. Nu ik aan een externe flitser gewend ben kan ik denk ik ook niet meer zonder! De foto's hieronder zijn voorbeelden van foto's die ik met de flitser gemaakt heb.


2 reacties:

  1. Leuke foto's! Ik denk zelf dat ik nooit voor een externe flitser ga aanschaffen liefst soft lampen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een goed idee! Ik zat er ook eerst aan te denken, maar vond het iets te veel geld voor het aantal foto's dat ik maak :)

      Verwijderen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety