Video | DIY Sea Salt Scrub



In dit filmpje laat ik zien hoe je zelf een zeezout scrub kunt maken, wat ook erg leuk is om cadeau te geven voor Moederdag!
Bedankt voor het kijken!


Benodigdheden
- Twee eetlepels kokosolie (of een olie naar keus)
- Twee theelepels glycerine (dit kan weggelaten worden!)
- 15-20 druppels etherische olie (ik gebruikte sinnaasappel en citroen)
- Twee eetlepels rode kool (diepvries of vers)
- Drie eetlepels water
- Een snufje baking soda of natriumbicarbonaat
- Zeezout naar keus


- Glycerine -
De glycerine zorgt ervoor dat de kokosolie wat minder romig wordt, maar kan ook weggelaten worden uit het recept.

- Rode kool -
De rode kool wordt twee keer gekookt, om de kleur nog sterker te maken. In het filmpje heb ik diepvries rodekool gebruikt, maar ik denk dat de kleur met verse kool nog mooier wordt. Wil je liever geen blauwe kleur kun je dit ook weglaten! Omdat het zout op een natuurlijke manier gekleurd wordt, geeft dit niet af op de huid.

- Zeezout -
Voor deze scrub heb ik een mix van grof en fijn zeezout gebruikt. Om de scrub iets milder te maken kan het zout ook vervangen worden door suiker.

De hoeveelheden kunnen soms een beetje verschillen, ik had iets te weinig zout voor de hoeveelheid kokosolie waardoor het te vloeibaar werd. Je kunt dan net zo veel zout of suiker toevoegen tot de scrub de dikte heeft die jij graag wilt.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en idee├źn achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety