Video | DIY crème


Bedankt voor het kijken!

Een paar weken geleden heeft mijn zus verschillende ingrediënten besteld om zelf crèmes en scrubs te maken. We wilden het graag uitproberen en besloten het te filmen. De crème is denk ik te vet voor een gezichtscrème, maar heel geschikt als bijvoorbeeld een handcrème.

Benodigdheden
- 60 ml basisolie of een combinatie van olie en boter (54 ml olie en 6 gram boter).
Ik gebruikte amandelolie en kokosvet.
- 30 ml gedestilleerd water.
- 7 gram bijenwas
- Etherische olie.

Steriliseer het potje waar de crème in komt door deze een aantal minuten in kokend water te zetten.
Verwarm de (amandel)olie, kokosvet en de bijenwas au bain-marie, totdat alles helemaal gesmolten is. Verwarm het gedestilleerde water tot 70 graden. Omdat ik geen thermometer voor handen had, heb ik het water in en glas gedaan en verwarmd door deze in het kokende water te houden waarin ik het crème potje gedestilleerd heb.


Doe het verwarmde water druppelsgewijs bij de olie en bijenwas. Doordat het water verwarmd is zal de olie niet meteen stollen en is het goed te vermengen. Roer goed door en laat het mengsel langzaam aan stollen, zodat het een echte crème wordt. Wanneer de crème dikker is geworden kun je een paar druppels etherische olie toevoegen. Ik koos voor 6 druppels sinaasappel en 2 druppels citroen voor een frisse geur.

2 reacties:

  1. Mooi filmpje! wat leuk om dit zo te zien. De crème ziet er echt goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety