Food | Saitaku Sushi Kit

Bij de Deen kwam ik laatst een sushi kit tegen, waarmee je zelf sushi kunt maken. Ik ben zelf niet heel gek op sushi, maar het leek me erg leuk om het eens zelf proberen te maken. Mijn ouders zijn gelukkig gek op sushi, dus konden ze meteen proefkonijn zijn ;).

In de kit zit bijna alles om sushi te maken: twee zakjes rijst, nori vellen, rijstazijn, gember, wasabi, soja saus, een matje én eetstokjes. Het enigste wat je zelf toe hoeft te voegen zijn zalm, wortel en komkommer. Ik heb gekozen om twee varianten te maken: één met zalm en komkommer en één met makreel en komkommer. 

In de kit zit ook een beschrijving met foto's hoe je de sushi kunt maken. Ik dacht dat het best moeilijk zou zijn, maar dat viel reuze mee! Als eerst kook je de zakjes rijst en voeg je daarna de rijst azijn hieraan toe. Wanneer de rijst afgekoeld is kun je de rolletjes maken.
Er zitten vier nori vellen in de kit, dus je kunt vier rolletjes maken waar ik ongeveer 32 stuks van heb gemaakt. Op het matje leg je een nori vel en doet hier 1/4 van de rijst op. Daarna kun je de vulling naar keus op de rijst leggen en het geheel oprollen. Voor ik de rolletjes ging snijden heb ik ze eerst even tien minuten in de koelkast gelegd, zodat ze iets steviger kon worden. Tussen het snijden door heb ik steeds mijn mes nat gemaakt, hierdoor gaat het snijden veel makkelijker en krijg je mooie rolletjes.

Mijn ouders zeiden dat deze zelfgemaakte sushi nog lekkerder is dan bestelde sushi. Vooral doordat het nog verser was. Omdat er een matje in de kit zit is het zonde om deze kit nog een keer te kopen, omdat je dan steeds meer matjes overhoudt. Daarom wil ik binnenkort bij de toko nori vellen, rijst en rijstazijn kopen om vaker sushi te maken. Deze sushi kit is wel erg handig om eens een keer sushi proberen te maken en ik raad het zeker aan!

0 reacties:

Een reactie plaatsen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety