DIY | Gehaakte kussenhoes

Al een tijdje ben ik bezig met met het maken van een deken van granny squares. Granny squares zijn gehaakte vierkantjes die je aan elkaar vast maakt om bijvoorbeeld een deken te maken. Met behulp van dit filmpje heb ik geleerd hoe je een granny square maakt. Om te oefenen maakte ik een lapje van 4x4 vierkantjes en besloot hiervan een kussen te maken.

Benodigdheden
- Katoen
- Haaknaald
- Stof
- Naald en draad
- Schaar
- Binnenkussen

Je kunt er voor kiezen om allebei de kanten van granny squares te maken, maar het leek mij leuk om één gehaakte kant en één kant van stof te maken. Bij de Action vond ik drie lapjes stof met leuke patroontjes voor ongeveer twee euro.

Wanneer je de granny squares gemaakt hebt is het grootste gedeelte van het kussen klaar. Nu hoeft alles alleen nog aan elkaar vast gemaakt te worden! Om beide kanten van het kussen aan elkaar vast te maken leg je de kanten die aan de buitenkant komen tegen elkaar aan, zodat het kussen binnenstebuiten zit. Daarna heb ik met naald en draad drie kanten vastgenaaid. Eén kant heb ik opengelaten zodat de hoes omgedraaid kan worden en het binnenkussen er ingedaan kan worden. Tot slot heb ik ook de laatste zijde vastgenaaid en was het kussen klaar om een leuk plekje te geven.


3 reacties:

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety