DIY | Eucalyptus krans

Mijn moeder wilde graag een krans met eucalyptus maken en dit weekend hadden we eindelijk de tijd om dat te doen! Ik had het eerlijk gezegd nog niet eerder gezien, maar vind het resultaat erg leuk geworden! De krans staat bijvoorbeeld erg leuk in de keuken en geeft een lekkere frisse, maar niet te sterke geur af.

Benodigdheden 
- Een (stro)krans. Deze is bij de Action te koop voor maar €1,-
- Eucalyptus takken. Bij de Deen kost één bosje ongeveer €3-, maar een tuincentrum zal ze vast ook verkopen.
- Stro of lint naar keuze om de strik te maken en de krans op te hangen.
- IJzerdraad.

Het vastzetten van de eucalyptus kost best veel tijd, maar het is gelukkig wel heel makkelijk! Ik heb dezelfde methode gebruikt als bij deze herfstkrans, waar ik kleine stukjes ijzerdraad afknipte en deze in een u-vorm gebogen heb. In het filmpje van de herfstkrans laat ik vanaf 1:40 min. zien hoe ik het ijzerdraad buig om mos vast te kunnen zetten, dit heb ik ook gedaan om de eucalyptus vast te zetten.

Probeer de stukjes ijzerdraad niet te lang te maken, omdat anders het ijzerdraad buigt en het niet goed in de krans te duwen is. Je kunt er ook voor kiezen om het ijzerdraad om de krans te wikkelen, maar dan is het ijzerdraad waarschijnlijk wel te zien.

Toen de krans vol genoeg zat met eucalyptus heb ik van stro een strik gemaakt en deze ook met ijzerdraad vastgemaakt. De krans kun je nog op verschillende manieren opleuken en wanneer hij klaar is kan hij opgehangen worden!



0 reacties:

Een reactie plaatsen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety