Video | DIY Kerststolp


Bedankt voor het kijken!

Het leek me leuk om het wat gezelliger te maken in mijn kamer voor de winter. Ik had nog een houten plank met boomschors liggen en wist nog niet precies wat ik ermee wilde doen, tot ik het idee kreeg om een kerststolp te maken die ik erop kon zetten.

Benodigdheden
- Een glazen stolp
- Een sneeuwdeken
- Kerstboompjes of andere decoratie
- Een houten plank met krijtverf (optioneel).
- Kleine lampjes
- Kwasten
- Lijm
- Stift en schaar

Op de houten plank en de auto na heb ik alle benodigdheden bij de Action gekocht. De kleine kerstboompjes kun je ook bij de Wibra kopen. De auto met de kerstboom erop heb ik bij het tuincentrum gekocht.

De plank was eerst heel ruw en niet geschikt om met krijt op te schrijven. Ik heb de plank daarom eerst met grof schuurpapier geschuurd en daarna met wat fijner schuurpapier. Vervolgens heb ik de plank twee keer met krijtverf geschilderd. Ik koos voor de spons kwastjes van de Action, zodat het mooi egaal werd.

De stolp heb ik op een sneeuwdeken gezet en afgetekend met een stift. Dit heb ik uitgeknipt waardoor ik de decoraties erop kon zetten. Door stukjes deken uit elkaar te trekken lijkt het alsof het echt gesneeuwd heeft in de stolp. Ik wilde eerst kunstsneeuw gebruiken, maar omdat het best veel troep geeft besloot ik het op deze manier te doen. Omdat de lantaarnpaal steeds omviel heb ik deze vastgelijmd op de deken, de overige decoraties bleven uit zichzelf goed staan.

Tot slot heb ik de lampjes erbij gedaan en de stolp eroverheen gezet.

Het ziet er erg gezellig uit in mijn kamer en door de stolp die eroverheen zit wordt het niet snel stoffig!

10 reacties:

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en idee├źn achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety