Video | Homemade pompoensoep


Laatst maakte mijn zus voor het eerst pompoensoep en leek het me leuk om het te filmen! Het is een heel makkelijk recept en zeker de moeite waard om te proberen deze herfst!

Benodigdheden
- Eén pompoen
- Wortel
- Twee aardappels
- Een ui
- Knoflook
- Peper en zout
- Kerriepoeder
- Oregano
- Crème fraiche
- Sambal

Snijd de ui, aardappel en wortel in kleine stukjes. Snijd de knoflook fijn of gebruik een knoflookpers.
Verwarm de olie in een pan en doe de groenten erbij. Voeg 1 liter water en twee bouillonblokjes toe. Wij kozen ervoor om één kip en één groenten bouillonblokje toe te voegen. Voeg de kruiden naar smaak toe en laat ongeveer 20 minuten koken. Pureer de soep met een staafmixer of gebruik een keukenmachine. Schep de soep in een kom en garneer met crème fraiche (dit ben ik vergeten te filmen) en wat bieslook.

Tip: Bak een paar pompoenpitten in een pan en strooi dit over de soep.


0 reacties:

Een reactie plaatsen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety