DIY | Fiets makeover

Het is inmiddels ongeveer vier jaar geleden dat ik deze fiets kocht en hem een makeover gaf, maar omdat ik opnieuw met mijn blog begonnen ben wilde ik het toch nog graag laten zien!

Al een tijdje was ik op zoek naar een beachcruiser fiets, maar de prijs van rond de 500 euro hield me tegen. Totdat een collega van mijn moeder een nieuwe fiets kocht en deze beachcruiser over had en ik deze dus voor veel minder dan 500 euro over kon nemen!

Officieel is het een herenfiets, waardoor de stang een hogere boog heeft en het beachcruiser model meer naar voren komt. Toen ik hem kocht was hij zwart met hier en daar een beetje roest op de spatborden. Omdat ik niet heel veel geld uit had  gegeven voor de fiets, kon ik de fiets opknappen door hem een nieuwe kleur te geven en hem op te leuken met spulletjes uit een webshop.

In eerste instantie besloot ik hem roze te spuiten en kocht zilveren pedalen en een standaard. Ook kocht ik dobbelsteentjes als ventieldoppen en nieuwe handvaten. Met mijn vader heb ik de fiets helemaal uit elkaar gehaald, geschuurd en roze gespoten, zodat de verf lang blijft zitten. Doordat ik de fiets helemaal uit elkaar gehaald heb was het best veel werk, maar het was het zeker meer dan waard!

Ongeveer drie jaar later vond ik de roze kleur toch iets te kinderachtig worden en wilde ik hem graag licht blauw spuiten. Na het uit elkaar halen en schuren heb ik een primer van de Action op de losse onderdelen en het frame gespoten waardoor de verf nog beter blijft zitten. Het frame en de spatborden heb ik een lichtblauwe kleur gegeven van Gamma en de spatbordhouders wit van de Action.

Een jaar later ben ik nog steeds heel blij met mijn blauwe beachcruiser. In totaal ben ik ongeveer 250 euro kwijt geweest, wat dus de helft is van een nieuwe!


3 reacties:

  1. Heel mooi gedaan! Ik sta er van te kijken. Wat ben je creatief!!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof! Alleen ben ik bang dat mijn fiets dan alleen maar nóg sneller gestolen zou worden haha

    BeantwoordenVerwijderen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety