Video | DIY Rendier canvas


Nu het buiten wat slechter weer wordt, heb ik altijd zin om het binnen wat gezelliger te maken. En het is natuurlijk nog leuker om zelf iets te maken!

Benodigdheden
- Canvas
- Printer (optioneel)
- Papier en potlood
- Schaar
- Verf naar keuze
- Mod podge / lijm
- Glitter naar keuze

Zoek via google een rendier stencil en print en knip deze vervolgens uit. Je kunt bijvoorbeeld zoeken op 'deer stencil'. Omdat ik geen volle cartridge meer had, heb ik deze héél voorzichtig van mijn beeldscherm overgetrokken met potlood.

Gebruik daarna de verf naar keuze om het doek te schilderen, je kunt het doek ook wit laten. Om het iets sneller te laten drogen kun je een föhn op de laagste stand gebruiken. Leg daarna het uitgeknipte stencil op het doek op de plaats waar je hem wilt hebben en gebruik een potlood om dit over te trekken.

Mod podge is een lijm die doorzichtig opdroogt en kun je makkelijk zelf maken met één deel houtlijm en één deel water. Ik ging voor de makkelijke weg en kocht een namaak Mod podge bij de Action. Je kunt denk ik ook andere lijm gebruiken, maar ik weet niet of het dan ook netjes opdroogt. Ik heb een kwastje gebruikt om de lijm netjes te verdelen, zorg er hierbij voor dat je iets over het potlood randje gaat zodat je deze niet meer terug ziet wanneer er glitter op zit.

Als de lijm netjes op het doek zit, kun je de glitter over de lijm strooien. Ik heb het hert in drie delen  ingevuld, omdat de lijm redelijk snel droogt. Hier zie je bij het eindresultaat niks van! De overige glitter kun je in een gevouwen papiertje legen, zodat je deze opnieuw kan gebruiken.

Tot slot heb ik met een tissue en een schone kwast de overige glitter weggehaald en de randjes netjes afgewerkt. Ik kreeg de smaak te pakken en besloot om een tweede te maken met een ander stencil en zilver glitter!


1 reacties:

  1. wat leuk gedaan zeg, staat echt heel erg leuk, zeker met kerst natuurlijk! Ik zou voor zilver kiezen inplaats van goud en misschien wel met een rode achtergrond :D

    BeantwoordenVerwijderen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety