DIY | Granny square blanket

Op Pinterest kwam ik steeds vaker 'granny squares blankets' tegen en dacht dat het te moeilijk was om zelf te maken. Op YouTube kwam ik een handig filmpje tegen waarin uitgelegd wordt hoe je deze vierkantjes kunt maken en ben ik begonnen aan mijn eigen deken!

Ik gebruik bolletjes katoen van het merk Phildar die bij Euroland €2,- per stuk kosten. Uit één bolletje katoen kan ik ongeveer 11 vierkantjes maken. Voor de vierkantjes gebruik ik de kleuren paars, blauw en roze en met wit katoen zet ik de vierkantjes aan elkaar vast.

Op een bolletje katoen of wol staat vaak welke brei of haaknaald je het beste kunt gebruiken, voor mijn dekentje gebruik ik dus een haaknaald van 3 mm.

Met één vierkantje ben ik ongeveer 15 minuten bezig, meestal maak ik een paar vierkantjes wanneer ik 's avonds Netflix zit te kijken zodat het voor mijn idee wat sneller gaat haha. Er gaat best wat tijd in zitten, dus ik ben nog wel even bezig met mijn dekentje denk ik ;)

Mijn zus is inmiddels ook begonnen met een dekentje en maakt deze helemaal wit, wat er super schattig uit ziet!

 

1 reacties:

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety