Filmpje | Bananenbrood





Bedankt voor het kijken!

Benodigdheden
- 3 bananen
- 150 ml yoghurt
- 250 gram bloem
- 2 theelepels bakpoeder
- snufje zout
- 3-4 eetlepels honing
- optioneel: noten naar keuze (ik gebruikte hazelnoten)
- optioneel: bessen of gedroogd fruit naar keuze
- optioneel: rozijnen

Prak de bananen fijn en voeg hier de yoghurt en honing aan toe. Voeg in een andere kom het bloem, de bakpoeder en het zout bij elkaar. Doe de bloem bij het bananenmengsel en meng goed door. Snijd de walnoten fijn en voeg dit samen met de bessen en rozijnen bij het deeg. Doe het deeg in een cakevorm en bak het brood ongeveer 70 minuten op 175 graden. Het brood is klaar, wanneer je er met een satéprikker in prikt en de prikker droog uit het brood komt.

In het filmpje heb ik het op een iets andere volgorde gedaan, maar dit maakt op zich helemaal niet uit. Op de manier die ik hierboven beschrijf is het alleen iets makkelijker om de ingrediënten te mengen.

Om het brood nog iets lekkerder te maken gebruikte ik tutti frutti, hazelnoten en rozijnen. De volgende keer laat ik denk ik de tutti frutti weg en gebruik ik alleen de hazelnoten en rozijnen, omdat ik deze combinatie erg lekker vind.

Tip: In dit filmpje laat ik zien hoe je receptkaarten kan maken voor je favoriete recepten!

6 reacties:

  1. Ziet er heerlijk uit, wat een mooie foto's! Je filmpje vind ik ook heel mooi bewerkt. :) Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm, dit lijkt me verrukkelijk! Wat 'n leuk filmpje met leuke muziek heb je gemaakt! :) Ik ga dit zeker proberen! :)

    Ps. Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het is de moeite waard om te proberen :)
      Wat lief dankje! Ik ga de vragen zo snel mogelijk beantwoorden!

      Verwijderen
  3. Het klinkt echt heel lekker! Lijkt me zeker leuk om een keer te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety