Filmpje | Tip DIY custom mok.

Op Pinterest kwam ik vaak tegen hoe je met een marker een mok kan opleuken. Ik wilde het ook eens proberen en maakte er een filmpje van.


Om de mok vetvrij te maken heb ik azijn op de tissue gedaan en hiermee de mok goed schoongemaakt. Toen de mok goed droog was heb ik met de marker/ watervaste stift de zin "Coffee is not my cup of tea" op de mok geschreven. De marker die ik gebruikt heb, heb ik bij de Bruna gekocht en heeft een kleinere punt dan de meeste markers. Daarnaast heb ik ook een labeltje van een theezakje op de mok getekend.

Om ervoor te zorgen dat de marker redelijk blijft zitten heb ik hem 30 minuten op 170 graden in de oven gedaan. De oven heb ik niet eerst voorverwarmd, zodat de mok gelijkmatig warm wordt. Na de 30 minuten heb ik de ovendeur opengezet en de mok er pas uitgehaald toen hij goed afgekoeld was. Wanneer je de mok meteen uit de oven haalt, zou de mok kunnen barsten.

Wanneer je de mok voorzichtig met de hand wast blijft de marker goed zitten. Ik heb nog niet geprobeerd om hem in de vaatwasser te doen, want ik denk dat de marker dan niet goed blijft zitten.

Bedankt voor het kijken!

10 reacties:

  1. Ah dat wil ik ook doen!! Ik vind de tekst ook zo leuk bedacht :)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk gedaan en wat heb je een mooi handschrift ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik heb het een paar keer opnieuw moeten doen, want het was nog best lastig om een beetje netjes te schrijven op een mok haha.

      Verwijderen
  3. Wat leuk dat je er een video van gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooooooo leuk! Ik volg je nu! Zou heel leuk zijn als je terug volgt :) xx

    BeantwoordenVerwijderen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en idee├źn achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety