Filmpje | DIY Receptkaarten

Tijdens de feestdagen is de kans redelijk groot dat je in de keuken staat, deze DIY om receptkaarten te maken is dan misschien een goed idee om zonder stress het kerstdiner op tafel te zetten!

Bedankt voor het kijken!

Benodigdheden
- Publisher of paint
- Printer
- Gekleurd papier
- Lamineerapparaat en lamineerhoezen (optioneel)
- Liniaal
- Pen en potlood
- Schaar en/of papiersnijder

De kaarten heb ik in Publisher gemaakt, wanneer je dit niet hebt kun je bijvoorbeeld Paint gebruiken. Wanneer je de kaarten leuk vind die ik gemaakt heb, kun je deze hieronder opslaan en uitprinten. De kaart kun je dan invullen met behulp van Paint, of je kunt ze met de hand schrijven wat ook erg leuk is!

Voorkant
Achterkant
Nadat ik de lay-out van de kaarten gemaakt had, zocht ik een leuk recept uit en zette dit in de kaart. De kaart heb ik vervolgens dubbelzijdig uitgeprint en uitgeknipt. Om de kaarten langer mooi te houden heb ik ze gelamineerd, maar dit hoeft niet. De lamineerhoezen die ik gebruikt heb komen van de Action, €1,80 voor 20 hoezen. Tot slot heb ik ook dit weer netjes uitgeknipt en waren de receptkaarten klaar!

Om de kaarten een beetje te ordenen heb ik ook tabbladen gemaakt van gekleurd papier. Ik heb hetzelfde formaat van de kaarten gebruikt en bovenop een rechthoek getekend als tabblad. Het formaat bij bovenstaande kaart is 19x11 cm. Deze heb ik vervolgens uitgeknipt en ook gelamineerd. Voor het lamineren heb ik op de tabbladen de verschillende categorieën geschreven, bijvoorbeeld feestdagen, hartig, zout, taarten enz. De kaarten kun je daarna opbergen in een leuke box. Met een perforator kun je ook één of twee gaatjes maken en hier een mooi lint doorheen doen om een soort boekje te maken.

6 reacties:

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety