Filmpje | How to Geurkaarsen en Teacup candles recyclen.




Vooral in de winter brand ik veel geurkaarsen en zelfs nu het zomer is vind ik het gezellig om in de avond kaarsen te branden. De meeste geurkaarsen komen in een glas en hoewel ze meestal niet zo duur zijn, vind ik het toch zonde om het glas weg te gooien. Daarom maak ik de meeste schoon, zodat ik ze weer kan gebruiken voor iets anders. Ook heb ik al een tijdje geleden Teacup candles gemaakt en opgebrand, maar het is natuurlijk zonde om deze kopjes weg te gooien! In het filmpje laat ik zien hoe ik mijn geurkaarsen en teacup candles schoonmaak.

Bedankt voor het kijken!

De video kan bekeken worden in HD.



Wanneer er nog veel kaarsvet in het glas of kopje zit, doe ik deze eerst in de vriezer. Wanneer je een rond kopje hebt zoals het linker kopje op de foto hierboven, kun je met een mes heel makkelijk het kaarsvet er in één keer uithalen. In de vriezer krimpt het kaarsvet en komt het los van het kopje, wanneer je dan een mes tussen het kopje en het kaarsvet zet haal je dit er heel makkelijk uit.

Bij het rechter kopje ging dit ook, het kaarsvet kwam goed los te zitten, maar door de vorm van het kopje kreeg ik het grote stuk kaarsvet er niet uit. Om met een mes er in te gaan hakken leek me niet heel fijn, dus heb ik kokend water in het kopje gegoten. Na een paar seconde was het kaarsvet zacht genoeg om het met een mes in stukjes eruit te halen. De laatste restjes heb ik met nog een beetje kokend water en een schuursponsje schoon gemaakt.

Let wel op! Wanneer je glas eerst in de vriezer gedaan hebt en je giet er meteen het kokend water in kan het glas breken! De theekopjes kunnen hier (meestal) wel tegen, omdat ze gemaakt zijn voor kokend water (thee). Glas waar geurkaarsen in zitten kunnen hier niet heel goed tegen. Hiervoor kun je wat koud water bij het kokend water doen, of je kunt de stap van de vriezer zelfs helemaal overslaan (dit vind ik fijner). Ik gebruik de vriezer alleen voor kopjes zoals de linker op de foto hierboven, waar ik met een mes meteen het kaarsvet eruit kan halen.


0 reacties:

Een reactie plaatsen

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety