Filmpje | DIY Dromenvanger.


Wat heb je nodig:
- Metalen ring (te koop bij hobby winkels) 20 cm €1,40

- Katoen in kleur naar keus

- Veren

- Lintklemmetjes

- Ringetjes

- Suede touw (Xenos)

- Kralen

- Tangetje(s)

Tips.
Wanneer je het touw om de metalen ring wikkelt lijkt het in het begin alsof het niet goed blijft zitten, maar na een paar centimeter draait het touw niet meer mee. Voor de zekerheid zou je met een beetje lijm de knoop en de eerste paar wikkelingen vast kunnen zetten. 

Het web maken is niet heel erg lastig, maar soms kom je net niet goed uit waardoor je opnieuw moet beginnen. Om dat te voorkomen zou je de ring rondom op kunnen meten en door een zelfgekozen getal kunnen delen. Op deze manier krijg je overal een gelijke afstand tussen. Zorg er wel voor dat je bij de eerste “rij” van het web niet een te kleine afstand overal tussen hebt, anders wordt het in het midden erg moeilijk om het web te knopen. Als het met het filmpje nog niet helemaal duidelijk is zou je ook een kijkje kunnen nemen op deze website.

Voor de grote ring met een diameter van 20 cm, heb ik voor de eerste rij van het web twee keer mijn ringvinger als tussenafstand gebruikt. Bij een kleinere ring (15 cm) heb ik één keer mijn ringvinger als tussenafstand gebruikt.

Aan de bovenkant van de dromenvanger heb ik drie kralen op het suède touw geregen, zodat ik hier een veer tussen kon doen die ik op het strand gevonden heb.

Waar te koop.
- Metalen ring : Bij een hobby winkel, ik kocht het bij Ruan creatief.
- Suéde koort : Xenos.
- Lint klemmetjes: Xenos.
- Tangetje(s): Action.
- Katoen: Hobby winkel.
- Veren: Hobby winkel.

Inspiratie.
Hieronder een paar plaatjes die ik op het internet gevonden heb ter inspiratie.
Large
Large
 Large
 Large

2 reacties:

 
Welkom op mijn blog! Ik ben Melissa, 21 jaar en schrijf hier over alles wat ik leuk vind: DIY, recepten, een klein beetje beauty en nog veel meer. Laat vooral tips en ideeën achter in de reacties of via het e-mail adres op de contact pagina.

Mywondergarden
BlogSociety